شماره ۴۹۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
اسکندر پرسپولیس را آتش نزد . متهم اصلی [ ... ] است

شهرام شهيدي طنزنویس

[email protected]

ما تا حالا فکر می‌کردیم پرسپولیس را اسکندر مقدونی به آتش کشیده، نگو اسکندر تنها کسی نبوده که پرسپولیس را آتش زده و کسان دیگری هم در طول تاریخ پرسپولیس را به آتش کشیده‌اند. احتمالا تا حالا در ویکی‌پدیا هم ثبت شده که حمید درخشان با همدستی برخی عوامل «سیاسی» (از این دو پهلوتر نمی‌توانستم واژه سیاسی را به کار ببرم که هم سیخ بسوزد و هم کباب) و غیرسیاسی پرسپولیس را این‌بار در تهران آتش زدند و خلاص! البته بعد از آن ماجرا وزیر ورزش و امیررضا خادم و هیأت‌مدیره و غیره شدیدا هرگونه مشارکت در این امر را به شدت تکذیب کردند و ما همچون سرمان درد نمی‌کند و حوصله شکایت نداریم می‌گوییم باشه قبول. شما خوبین. اما حالا که همه دست‌اندرکاران اعلام می‌کنند در سوختن پرسپولیس جزغاله شده هیچ نقشی ندارند پس کی بود، کی بود که آنها نبودند؟ بگردیم دنبال مقصران اصلی:
اصلی‌ترین متهم آتش زدن پرسپولیس هواداران خونگرم و دوآتشه این تیم هستند. هواداری که دوآتشه است باعث سوختن تیمش نمی‌شود؟ می‌شود دیگر. با این همه توقع بی‌جا برای قرار گرفتن بین 4 تیم هی آتش به جان تیمشان می‌اندازند. بعد هی می‌گویند فلان آدم سیاسی و دولتی و... مقصرند. برای مامور دولت حرف درمی‌آورند، بنابراین هوادار پرسپولیس احتمالا مهم‌ترین متهم ماجراست. اصلا چه معنی می‌دهد اینها پرطرفدارترین تیم آسیا باشند؟ همین معنی بحران نمی‌دهد؟ مگر نه این‌که اکثریت همیشه بد است؟ پس باید دل اکثریت را سوزاند. منتها شعله سوزاندن دل که زیاد باشد یکهو گر می‌گیرد و آتش‌سوزی می‌شود و همین می‌شود که   می‌بینید.
افشین قطبی با قهرمان کردن پرسپولیس نقش بسیار مهمی در این سوختن دارد. اصولا وقتی آدم کسی را بسوزاند باید منتظر باشد خودش هم بسوزد. حالا قطبی رفته تیمش که مانده. تیمش را آتش می‌زنند. بعد هم این کار بود او کرد؟ تیم را قهرمان می‌کنی که چی؟ بگویی مربی خوبی هستی؟ بگویی مربی داخلی بد است؟ توقع هوادار را بالا می‌بری؟
علی دایی متهم شماره سه است. اولا او کاری کرد که از تیم اخراج شود و تیم آتش بگیرد. در ثانی هی به غش و اینها بند کرد. دوستان پشت‌پرده از خواب بیدار شدند دیدند ددم وای. پته روی آب است. دشمن آب هم که آتش است! این شد که دوستان دست به کار شدند و پرسپولیس را آتش زدند. پس کسی که پته روی آب می‌ریزد از همه مقصرتر است
مقصر دیگر علی پروین است که با کمک دوستان در دهه شصت پرسپولیس زلزله را ساخت. بعد دوستان که بازنشسته شدند عادت داشتند به ایجاد زلزله. فلذا هرجا مربی شدند باز زلزله به بار می‌آوردند و پدر تجربه بسوزد. قبلا دوستان در تیم‌های دیگر زلزله پنج‌–شش ریشتری برگزار می‌کردند اما یکهو کراماتشان تکمیل شد و در پرسپولیس زلزله 10ریشتری تولید کردند که البته حسنش این است که در گینس قابل ثبت و افتخار است!
مهدی مهدوی‌کیا هم مقصر دیگر آتش زدن پرسپولیس است. چه معنی دارد یک فوتبالیست بی‌حاشیه باشد؟ خوب باشد؟ حرفه‌ای باشد؟ دیدی بعضی‌ها سکوتشان آدم را می‌سوزاند؟ مهدوی‌کیا هم همین‌طور است. کسی که دیوارش از همه کوتاه‌تره متهم مهمی است.
خلاصه ما در جریان تحقیقات فهمیدیم نود و نه‌درصد جمعیت کشور و نود و هشت‌درصد ایرانیان مقیم دیگر کشورها در آتش زدن پرسپولیس سهیم بوده و مشارکت داشته‌اند و تنها کسانی که در این اتفاق سهیم نیستند حمید درخشان است و وزارت ورزش و هیأت‌مدیره و بازیکنان و سرپرست تیم .

 


تعداد بازدید :  169